00:00:00
22 Nov

CNseg presents proposals to candidates

17 de dezembro de 2018
512 Visualizações

Document suggests actions for social agenda and resumption of economic growth

The National Confederation of Insurers (CNseg) announces the initiative “Proposals of the Brazilian Insurance Sector to the Presidential Candidates – 2018.” Márcio Coriolano president of the entity, Alexandre Leal, technical director, Edson Franco, president of FenaPrevi, Solange Beatriz Mendes, president of Fenasaúde and Carlos Alberto dos Santos Correa, representative of Marcos Renato Coltri da Fenacap, presented the demands, spoke about the importance and participation of industry in the economy of the country.
The insurance sector has R $ 1.2 trillion in assets to guarantee the assumed risks, equivalent to 25% of the Brazilian public debt, an amount that positions it among the country’s major institutional investors. With revenues that already represent 6.5% of the Brazilian GDP, the sector has the potential to grow even more. “We are in 46th place in the world ranking in per capita consumption, in disagreement with the country’s economy, the ninth largest in the world,” analyzed the president of CNseg, Márcio Coriolano.
The 22 proposals were submitted to all candidates for president. The objective is to contribute with concrete measures, proposed by insurance market experts, to overcome the challenges that will be facing the one elected in October. The document highlights:

  • Its importance in the context of Social Security reform, to reduce the vulnerability of the State.
  • A regulatory framework favorable to the expansion of rural insurance, offering more muscle to agribusiness.
  • The need for guarantee insurance for major infrastructure works.
  • The democratization of access to plans and health insurance with objective rules of risk sharing and care.
  • The economic relevance and the social relevance of the capitalization segment.
  • The urgency of improving the rules for applying its assets, in view of the role of institutional investors in the sector.
  • The set of actions to promote social inclusion, through popular insurance.

You may be interested

Unimed debate jornada do cliente para oferecer uma experiência cada vez melhor
Unimed
41 Vizualizações
Unimed
41 Vizualizações

Unimed debate jornada do cliente para oferecer uma experiência cada vez melhor

Publicação - 22 de novembro de 2024

A Unimed do Brasil promove o 4° Encontro da Marca, Mercado e Experiência do Cliente, nos dias 25 e 26 de novembro, no Distrito Anhembi, na capital…

Luzes Negras é reconhecido em premiação internacional da indústria de publicidade
Bradesco Seguros
50 Vizualizações
Bradesco Seguros
50 Vizualizações

Luzes Negras é reconhecido em premiação internacional da indústria de publicidade

Publicação - 22 de novembro de 2024

O Luzes Negras, projeto que traz visibilidade para personalidades negras da história, foi premiado na 27ª edição do Festival Internacional El Ojo de Iberoamérica 2024, um dos…

Pesquisa da Allianz Partners revela as principais oportunidades de crescimento
Allianz Partners
38 Vizualizações
Allianz Partners
38 Vizualizações

Pesquisa da Allianz Partners revela as principais oportunidades de crescimento

Publicação - 22 de novembro de 2024

A Allianz Partners, líder mundial em serviços de assistência 24h, anunciou hoje os resultados de sua pesquisa B-Partner Lab 2024, oferecendo insights valiosos sobre as oportunidades e desafios…

Deixe um Comentário

Seu endereço de email não será publicado.

Esse site utiliza o Akismet para reduzir spam. Aprenda como seus dados de comentários são processados.

Mais desta categoria

WordPress Video Lightbox Plugin