00:00:00
21 Apr

Meeting brought together area experts and brought topics such as compliance and cyber risk

By Priscila Palacio

The Museum of Modern Art of Rio de Janeiro staged the recent launch of a new product for the Rio de Janeiro market: SulAmérica Direto Rio, focused on the health segment. The company’s portfolio already has a business solution with regional characteristics to make it more accessible and create new opportunities for local brokers.

The capital and metropolitan region of Rio are the first to have access to the product, elaborated in partnership with Rede D’Or. It includes a network of hospitals, clinics, laboratories and specialists, as well as a unique telephone channel for doctor’s appointments and exams. “The diversification of our portfolio is an opportunity for the broker to deliver a uniquely designed healthcare offering with service, competitive pricing and ample convenience”, said André Lauzana, SulAmérica’s Vice President, Commercial and Marketing.

Beneficiaries will have access to company services such as the “Active Health” program and the “Doctor on Screen”. With the SulAmérica Health app, the insured can access their virtual card, find doctors, clinics and hospitals by geolocation and consult the “Benefit Pharmacy”. According to Lauzana, the product represents “a new look” at the specific demands of companies.

Also, the Vice President of Health and Odonto, Raquel Giglio, explained that the product expansion will be gradual in other cities of the country, respecting local characteristics and medical networks of each region. The new plans will always have the name “SulAmérica Direto” accompanied by the city’s name. “We want to further enhance our participation in the supplementary health market”, she said.

You may be interested

Susep coorganiza seminário sobre (res)seguros na Trilha de Finanças do BRICS
Susep
133 Vizualizações
Susep
133 Vizualizações

Susep coorganiza seminário sobre (res)seguros na Trilha de Finanças do BRICS

Publicação - 17 de abril de 2025

A Superintendência de Seguros Privados (Susep) coorganizou, em conjunto com o Ministério da Fazenda, nos dias 15 e 16 de abril, um seminário em formato online, cujo…

Prudential e Instituto de Inovação em Seguros e Resseguros da FGV firmam parceria
Prudential do Brasil
146 Vizualizações
Prudential do Brasil
146 Vizualizações

Prudential e Instituto de Inovação em Seguros e Resseguros da FGV firmam parceria

Publicação - 17 de abril de 2025

A Prudential do Brasil é o mais novo membro do Instituto de Inovação em Seguros e Resseguros da Fundação Getulio Vargas (FGV IISR). Como uma das mantenedoras, a…

AXA terá descontos e operação especial para feriados de abril
Axa no Brasil
142 Vizualizações
Axa no Brasil
142 Vizualizações

AXA terá descontos e operação especial para feriados de abril

Publicação - 17 de abril de 2025

Com a chegada dos feriados de Páscoa e Tiradentes, a AXA no Brasil anuncia parcerias para aprimorar a experiência de clientes e corretores: a primeira, junto com a Maxpar,…

Deixe um Comentário

Seu endereço de email não será publicado.

Esse site utiliza o Akismet para reduzir spam. Aprenda como seus dados de comentários são processados.

Mais desta categoria

WordPress Video Lightbox Plugin