00:00:00
22 Nov

Ana Carolina Mello*

It isn’t new that the pandemic and quarantine have increased the volume of electronic commerce in Brazil by a great deal. According to the Movimento Compre & Confie, the growth of Brazilian e-commerce in the first eight months of 2020 was 56.8% compared to the same period in 2019.
The insurance market shouldn’t be different, but, unfortunately, still finds it difficult to take advantage of changing consumer behavior, attract over new incoming and improve operational efficiency. Part of the difficulty is in the old insurance systems, the difficulty in replacing them and the time and cost of this demand. After all, navigating the digital world requires cutting edge technology, quick solutions and flexibility.
An increasingly frequent option in the world market are insurance companies that combine their “legacy” systems with other digital systems and platforms. It is no different in Brazil. And, in recent years, companies have appeared here that help to leverage this movement and place insurance companies in the digital world. Innovation will come from the market not only from insurtechs. Insurers have a lot of knowledge, human capital and a willingness to change.
To act digitally, it is necessary to experiment, test, correct and adapt. Therefore, starting early is a differentiator and the insurers that are operating, even in the initial phase, started ahead. They are already learning how their customers compare, decide and buy. Some, for example, are venturing into “Legal Design” or “Visual Law” clauses – a more transparent and objective form of communication to the policyholders. Others have already discovered the advantages of personifying the product offering. And everyone, for sure, already knows that being digital is much more than selling online.

Ana Carolina Mello is a partner-owner of the startup Safe2Go. Graduated and post-graduated in Business Administration from West Texas A&M University and University of São Paulo

You may be interested

Unimed debate jornada do cliente para oferecer uma experiência cada vez melhor
Unimed
44 Vizualizações
Unimed
44 Vizualizações

Unimed debate jornada do cliente para oferecer uma experiência cada vez melhor

Publicação - 22 de novembro de 2024

A Unimed do Brasil promove o 4° Encontro da Marca, Mercado e Experiência do Cliente, nos dias 25 e 26 de novembro, no Distrito Anhembi, na capital…

Luzes Negras é reconhecido em premiação internacional da indústria de publicidade
Bradesco Seguros
50 Vizualizações
Bradesco Seguros
50 Vizualizações

Luzes Negras é reconhecido em premiação internacional da indústria de publicidade

Publicação - 22 de novembro de 2024

O Luzes Negras, projeto que traz visibilidade para personalidades negras da história, foi premiado na 27ª edição do Festival Internacional El Ojo de Iberoamérica 2024, um dos…

Pesquisa da Allianz Partners revela as principais oportunidades de crescimento
Allianz Partners
43 Vizualizações
Allianz Partners
43 Vizualizações

Pesquisa da Allianz Partners revela as principais oportunidades de crescimento

Publicação - 22 de novembro de 2024

A Allianz Partners, líder mundial em serviços de assistência 24h, anunciou hoje os resultados de sua pesquisa B-Partner Lab 2024, oferecendo insights valiosos sobre as oportunidades e desafios…

Deixe um Comentário

Seu endereço de email não será publicado.

Esse site utiliza o Akismet para reduzir spam. Aprenda como seus dados de comentários são processados.

Mais desta categoria

WordPress Video Lightbox Plugin